Spillestedsleder
Musikhuzet Bornholm søger visionær spillestedsleder
Kan du udvikle og lede Musikhuzet, Bornholms regionale spillested, i tæt samarbejde med en stor gruppe dedikerede frivillige medarbejdere og ansatte?
Og har du erfaring fra musik- og/eller kulturbranchen, som du kan bringe i spil, så Musikhuzet også i fremtiden er et kulturelt og kunstnerisk fyrtårn med stor relevans for musikere, gæster og frivillige?
Så er det måske DIG, der er Musikhuzets nye, daglige leder.
Musikhuzet på Bornholm er et samlingspunkt for både musikere, bornholmere, unge, frivillige og lokale med kulturelle interesser. Huset tilbyder årligt over 120 kulturarrangementer af mangfoldig karakter – med særlig fokus på koncerter for husets mange – ofte faste – gæster.
Bestyrelsen bag Musikhuzet er nu på udkig efter en daglig leder, der – i tæt samarbejde med øvrige ansatte og frivillige – kan fastholde Musikhuzets kunstneriske kvalitet, og som er klar til at tage ansvar for, at Musikhuzet er en attraktiv arbejdsplads og et eftertragtet fællesskab at være en del af for ansatte og frivillige.
Da god og professionel ledelse er et afgørende parameter for Musikhuzets succes, forventer vi, at du har omfattende erfaring som personaleleder – og stor erfaring med at engagere, involvere og lede frivillige. Vi forventer desuden, at du har forståelse for, hvor vigtig en rolle Bornholms regionale spillested har for øen og vi lokale.
DU ER
Vi ser gerne, at du er et menneske med let til overblik og struktur, der sikrer de gode rammer for et visionært spillested, og du besidder en høj grad af diplomatisk tæft og administrativ effektivitet. Du er både udførende og uddelelegerende i hverdagen – og du har styr på dine sager.
Du finder det naturligt at være synlig – både sammen med de frivillige og i lokalsamfundet – og det er naturligt for dig at samarbejde med det omgivende samfund, øens medier og sponsorer om oplevelser i og omkring Musikhuzet.
Du er optaget af og engageret i at skabe et hus, et fællesskab og et kulturcentrum, der er rart at besøge, være frivillig i og samarbejde med.
PRIMÆRE OPGAVER
- Sikre strategisk udvikling og sætte retning for Musikhuzets kulturelle og kunstneriske profil i tæt samarbejde med bestyrelsen og øvrige ansatte
- Sikre at Musikhuzet forbliver en sund og bæredygtig forretning
- Personaleledelse, herunder sikring af et godt arbejdsmiljø samt sparring med frivilligkoordinatoren om frivillighed og ledelse
- Ansvar for regnskab og budgetter sammen med bogholderen
- Udvikling af arbejdsgange, der sikrer overblik og struktur for både ansatte og frivillige
- Sikre et stærkt socialt fællesskab blandt de frivillige, som er afgørende for Musikhuzet
- Betjening af og samarbejde med en engageret bestyrelse
- Styrke netværket med andre regionale spillesteder i Danmark samt samarbejder lokalt på Bornholm
VI ØNSKER
- At du har kendskab til og erfaring fra musik- og kulturindustrien
- At du har kendskab til og forståelse for det bornholmske kulturliv og den vigtige rolle Musikhuzet spiller for øens fastboende uden for sæson
- At du har stor ledelseserfaring – også af frivillige, og at din ledelsesstil er inddragende og tillidsskabende
- At du arbejder struktureret, løsningsorienteret og har fokus på at skabe en god arbejdsplads, hvor forskellige kompetencer rummes og kommer i spil
- At du har erfaring med projektledelse samt administration og kan understøtte andre i effektive projektmetoder. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med diverse digitale løsninger
- At du er en dygtig kommunikator. Du kan samle en organisation og skabe fælles strategisk fortælling og forståelse
- At du kan tegne Musikhuzet både ind- og udadtil. Du er god til relationer og har blik for sammenhængskraft og for at skabe bæredygtige partnerskaber
- At du forstår at balancere mellem kunstnerisk og kommerciel aktivitet samt udvikle sidstnævnte
NOGET FOR DIG?
Så send os din ansøgning + CV / bilag uden personfølsomme oplysninger senest 31. december 2024 kl. 12.00 på mail: job@musikhuzet.dk. Vi behandler personoplysninger jf. databeskyttelseslovens bestemmelser.
Har du spørgsmål, kan bestyrelsesformand Mikkel Bach-Jensen kontaktes på job@musikhuzet.dk.
Du kan også læse mere om Musikhuzet på vores hjemmeside.
Første samtalerunde holder vi den 13. januar, 2025. Anden samtalerunde holdes den 17. januar, 2025.
Der er tale om en fuldtidsstilling med løn efter branchevilkår.