Anmeldelse: C21

Oprettet: 21-04-2005

C21 – We will rock you

C21 i Musikhuzet
Lørdag d. 19.03 Kl. 20.00

Lørdag aften stod for mange i popmusikkens tegn, og det feminine køn var helt klart stærkest repræsenteret i alle aldersgrupper. Piger på både 10 og 30 år var klædt fint på og tog opstilling foran scenen. Grunden til alt dette var at Danmarks boyband nr. 1 – C21 gæstede Musikhuzet i Rønne. Drengene der for omkring to uger siden blev reduceret fra en trio til en duo skulle i aften overbevise mange om at de kunne klare sig uden Esben, der har søgt nye udfordringer. Men de to tilbageværende, David og Søren gik til opgaven med stor spilleglæde og engagement.

Overbevisende start

De havde medbragt et fem mand stort orkester, og lagde ud med klassikeren ”One night in Bangkok” fra Abba-musicalen Chess. Den fik med det samme gang i alle - de mindste kendte den fra C21’s egen verion der har hærget de danske hitlister, og de ældste fra da den hittede med Murray Head i 1985. Koncerten fortsatte i samme stil med både nye og ældre sange, hvor sammenspillet mellem bandet og de to hjerteknusere fungerede fint, og tilførte en del af sangene en mere funky og til tider rocket lyd.

Efter de første syv numre var det endnu engang hittid. Den stille sang ”You are the one” gjorde pigerne bløde i knæene og inviterede til fællessang. Efter dette indslag fik C21 dog stemningen helt i top igen med uptempo nummeret ”She cries”. Efter denne energiudladning af et pophit kunne mange af de små sikkert bruge en lille afbræk, og det mente C21 også, så der var dømt kort pause.

Drengene overraskede

Efter pausen fortsatte C21 dog festen i samme stil med det opløftende popnummer ”Don’t wanna wait” fra det nyeste album ”Listen”. Fire numre inde i koncertens anden del skulle publikum ifølge C21 have noget rock. Og så overraskede de ellers alle med et ca. ti minutters medley af Queens’ største hits. Der var dans og begejstring hvor end man kiggede hen og man kan roligt sige at C21 ramte plet. ”We will rock you”, og det gjorde de så!

Et par festlige numre senere gik duoen af scenen til stående bifald. Men efter taktfaste klapsalver og råb på ekstranumre kom de på scenen endnu engang og leverede aftenens sidste sang – gennembrudshittet ”Stuck in my heart”.

Bestået

Efter koncerten havde pigerne fået skreget og sunget sig hæse, og forældrene der nok ikke havde regnet med at skulle deltage aktivt denne aften, havde også fået danset igennem. På grund af liveorkesteret og de forskellige overraskende indslag blev det aldrig ensformigt. Stemningen og publikumskontakten var i top og alle i salen kunne i hvert fald skrive under på at C21 holder som duo.