ANMELDELSE: Christian

Oprettet: 07-04-2003

Velspillende Christian

Han kom, så og sejrede – sådan da. For den i øvrigt ganske gode koncert, som Christian lørdag aften spillede i Bornholms Musikhus, blev skæmmet af et æggende angreb fra venstre side af salen, som beskrevet på forsiden. Det lykkedes tilsyneladende kontrollører at finde den skyldige, som nok har været til sin sidste Christian koncert i musikhuset, men det gav også teksten i et af hans største hits et ufrivilligt komisk tilsnit, da Christian kort tid efter sang: Min fremtid er så usikker....
Det var et helt fyldt Bornholms Musikhus, der lagde scene til lørdag aftens koncert med Christian, som var den første koncert i en række, der skal optages til TV2.
Bortset fra episoden med æggene havde Christian et godt tag i publikum lige fra starten, og da han sang »Du kan gøre hvad du vil« som et af de første numre, var der dømt fællessang for første, men absolut ikke eneste gang. Også andre store Christian-træffere som »Min fremtid«, »Mød dig selv« og »Tilbage hvor vi var« gav genlyd blandt publikum. Oppe foran scenen var en lille tilrejst fast fanskare fra Købehavn og Jylland med til at skabe stemning med stjernekastere, balloner og konfetti. Christian og orkestret spillede koncerten ud i et, uden andre pauser end den korte efter æggene. Det blev til godt halvanden times musik, der især var kendetegnet ved fejende flot guitarspil af Gasem Petersen, der flere gange undervejs fik spaden til at lyde som salig Jimi Hendrix. Også Martin Preisler kunne traktere sin guitar, men han var bedst og mest følsom, når han spillede på mundharmonika.
– Det var bedre end jeg havde forventet.
Sådan lød det fra flere af tilskuerne, da de var på ud i natten. Både fra de yngre, som fra deres forældre. For når Christian spiller, trækker det både i dem på 13 og 43.

Af Martin Wilde, Bornholms Tidende